W związku ze zmianą ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1692 z późn. zm.) informujemy, że istnieje możliwość ponownego złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego, przez osoby, które zamieszkują pod tym samym adresem, w odrębnych lokalach i posiadają oddzielne lub współdzielone źródło ogrzewania.
Nowe przepisy pozwalają na przyznanie dodatków węglowych w przypadku gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe i w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. nie jest możliwe ustalenie odrębnego adresu miejsca zamieszkania dla poszczególnych gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem, w odrębnych lokalach, którego źródłem ogrzewania jest oddzielne lub współdzielone źródło ciepła.
W związku z powyższym osoby które:
w celu ponownego ustalenia prawa do otrzymania dodatku węglowego konieczne jest złożenie NOWEGO wniosku w terminie do 30-11-2022 r.
Po złożeniu wniosku zostanie przeprowadzony w miejscu zamieszkania wywiad środowiskowy w obecności wnioskodawcy weryfikujący prawo do otrzymania dodatku węglowego w celu potwierdzenia, że pod jednym adresem zamieszkania znajduje się więcej niż jeden lokal mieszkalny i w lokalach tych prowadzone są oddzielne gospodarstwa domowe, których główne źródło ogrzewania uprawnia do przyznania dodatku węglowego . O terminie przeprowadzenia wywiadu środowiskowego będziemy informować telefonicznie.
Zgodnie z art. 2 ust. 9. wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.
Zgodnie z art. 2 ust 10 wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można złożyć:
Krok po kroku:
Prosimy nie wysyłać zdjęć wniosku ani skanów pojedynczych stron.
Wniosek elektroniczny należy przesyłać tylko i wyłącznie za pośrednictwem ePUAP (wnioski przesłane na email nie będą rozpatrywane).
© 2023 MGOPS Nowogrodziec